Select your language
Select your language
Thomas Thévenin est professeur au département de géographie de l'Université de Bourgogne. Ses recherches portent sur la représentation des données spatio-temporelles dans le domaine des transports et de la mobilité quotidienne.
Programmes en cours
« Localisation des fonctions urbaines et réseaux de transport à Alger » Financeur : CMEP/Tassili - MAE
Programmes achevés
Ouvrage
Banos, A. & T. Thévenin. 2011. Geographical Information and Urban Transport Systems. London: ISTE Wiley.
Banos, A. & T. Thévenin. 2010. Système de transport urbain : caractérisation de l'offre et estimation de la demande. Paris: Hermès science : Lavoisier (Traité IGAT).
Banos, A. & T. Thévenin. 2010. Mobilités urbaines et risques des transports. Paris: Hermès science : Lavoisier (Traité IGAT).
Chapitre
Schwartz, R. & T. Thévenin. 2013. Railways and Agriculture in Britain and France, 1850-1914. In Re-thinking Space and Place: New Directions in Historical GIS, ed. A. G. a. I. Gregory. Bloomington: Indiana University Press.
Banos, A. & T. Thévenin. 2010. Generation of potential fields and route simulation based on the household's mobility survey. In Geographic Information and Urban Dynamics, Vol. 1 : Mobility and urban form. From analysis to simulation, eds. M. Thériault & F. Des Rosiers, pp. 83-101. Londres: ISTE, Wiley.
Article
Thévenin, T., R. Schwartz & L. Sapet (2013) Mapping the Distortions in Time and Space: The French Railway Network 1830 - 1930. Historical Methods: A Journal of Quantitative and Interdisciplinary History, 46, 134-143.
Schwartz, R., I. Gregory & T. Thévenin (2011) History of railways, uneven development and population change in France and Great Britain, 1850-1914. The Journal of interdisciplinary history, 53-88.